DHF lancerer ny brandstrategi
DHF PRÆSENTERER NY BRANDSTRATEGI MED BUDSKABET #PÅVEJ, SOM PÅ LANG SIGT SKAL VÆRE MED TIL AT RE-BRANDE DET DANSKE KVINDELANDSHOLD OG SKABE EN IDENTITET MED KANT OG FOLKELIGHED.
Den nye langsigtede brandstrategi skal hjælpe med at skabe en helt ny kultur, identitet og folkelighed omkring det danske kvindelandshold og igen gøre det til et af Danmarks mest elskede sportsbrands.
”I dag har kvindelandsholdet en ung og meget talentfuld trup med et kæmpestort potentiale. Et potentiale som de senest viste prøver på under EM i Sverige i 2016, hvor et stærkt dansk hold spillede lige op med de bedste håndboldnationer og sensationelt nåede til semifinalen. Samtidigt har vi i Danmark nogle af verdens bedste ungdomslandsholdsspillere, som senest bl.a. har vundet U19 EM-guld i Spanien. Derfor er der en stærk tro på, at dette landshold er #påvej og på sigt kan være med i håndboldens absolutte verdenstop – men det tager tid,” fortæller DHF’s administrerende direktør, Henrik M. Jacobsen.
Netop tiden og udviklingen af landsholdet er kernen, som er udgangspunktet for #påvej-strategien, og for hvordan DHF fremadrettet vil agere kommercielt såvel som sportsligt i forhold til kvindelandsholdene.
”Med den nye brandingstrategi ønsker vi således at skabe et livslangt fællesskab omkring damelandsholdet, som bygger på personlige relationer, tålmodighed og tro på holdet. Vi ønsker at invitere vores fans til at være en del af holdet og hele denne rejse, som har det langsigtede mål at bringe medaljer hjem fra OL i Tokyo 2020. Derfor vil danskerne bl.a. i efteråret blive inviteret ind til at være en del af landsholdet og få muligheden for at komme tæt på mennesket bag håndboldspilleren", siger Henrik M. Jacobsen.
Kulturændring på banen
Udover et nyt budskab, indebærer #påvej-strategien også en kulturændring på banen. I samarbejde med landstræner Klavs Bruun Jørgensen er DHF i gang med at implementere en ny identitet på kvindelandsholdet, hvor holdet og den rød/hvide trøje er i centrum.
”Håndbolden er danskernes sport og en sportsgren, som samler danskere på alle leder og kanter. Derfor er den danske håndboldfan en mangfoldig størrelse, men en ting har fansene alligevel til fælles: De ønsker at se et hold, som giver alt inde på håndboldbanen. Et hold, der står sammen, der kæmper for hinanden, som er dedikeret og som vil bløde for den rød/hvide trøje. Og så vil danskerne også helst opleve et hold, der vinder mere, end det taber”, fortæller Henrik M. Jacobsen og fortsætter:
”Netop derfor ønsker DHF at skabe en kultur på tværs af damelandsholdene, hvor man ofrer blod, sved og tårer, og hvor man vil give alt for at bære den danske landsholdstrøje. For kun på den måde kan vi komme tilbage til den absolutte verdenstop,” slutter DHF-direktøren.
Ud over at skabe en ny kultur på kvindelandsholdet ønsker DHF også at skabe et kvindelandshold, som i endnu højere grad vil inspirere de nye generationer til at spille pigehåndbold og give dem mod på at kæmpe, ofre sig, trodse alle odds og vise, at de har viljen og styrken til at gå hele vejen.
#påvej bliver skudt i gang d. 8. juni på TV 2, de sociale medier samt på landsholdets paradedragter. Derudover vil efteråret byde på konkurrencer og eksklusive personlige portrætter af udvalgte landsholdsspillere. Endvidere vil DHF’s øvrige kommunikation og visuelle identitet i forhold til kvindelandsholdene fremadrettet være præget af #påvej-konceptet.
Se vores nye kampagnefilm her: